Preguntes freqüents
Quan s'ha de declarar?
El model s'ha de presentar, en tot cas, abans de fer el moviment.
Què s'ha de declarar?
S'han de declarar els moviments d'efectiu, xecs bancaris al portador i/o de qualsevol altre mitjà físic, targetes prepagament i matèries primeres utilitzades com a dipòsits de valor de gran liquiditat, com l'or (estant aquests mitjans de pagament regulats a l'art. 34.3 de la Llei 10/2010, de 28 d'abril), en aquells moviments d'entrada i sortida del territori nacional per un import igual o superior de DEU MIL EUROS (10.000 €) o l'equivalent en moneda estrangera. També hi ha l'obligació de declarar els moviments d'efectiu realitzats a l'interior del nostre país per un import igual o superior de CENT MIL EUROS (100.000 €) o l'equivalent en moneda estrangera.
Quantitats que requereixen declaració
Per als moviments d'entrada o de sortida d'Espanya de quantitats iguals o superiors a DEU MIL EUROS (10.000 €).
Per als moviments fets a l'interior d'Espanya de quantitats iguals o superiors a CENT MIL EUROS (100.000 €).
Qui té l'obligació de declarar?
Està obligada a la presentar la declaració la persona física que transporti els fons, independentment que actuï per compte propi o de tercer